Strona Główna > Pomoc

Często zadawane pytania



Sprzedawanie biletów
1. Jak odbywa się sprzedaż biletów w AleBilet?
2. Jak wyceniać bilety do sprzedania?
3. Co zrobić po tym jak moje bilety zostaną sprzedane?
4. Czy sprzedając bilety ponoszę koszty przesyłki?
5. Co zrobić, kiedy zrezygnuję ze sprzedawania biletów w AleBilet?
6. Co się dzieje w przypadku odwołania imprezy?
7. Co jeżeli nie mogę znaleźć imprezy, na którą chcę sprzedać bilety?

Kupowanie biletów
1. Jak kupuje się bilety w AleBilet?
2. Dlaczego kupowanie biletów w AleBilet jest bezpieczne?
3. Kiedy otrzymam bilety?
4. Z czego składa się ostateczna cena za bilety w AleBilet?
5. Czy mogę mieć pewność, że kupuję bilety na miejsca sąsiadujące ze sobą?
6. Czy mam możliwość zwrotu zakupionych biletów w przypadku odwołania imprezy?



Sprzedawanie biletów


1. Jak odbywa się sprzedaż biletów w AleBilet?


Sprzedaż biletów w AleBilet składa się z następujących kroków:
 a.  Wystawiasz bilety do sprzedaży na stronie www.alebilet.pl/ssl/sprzedaj. W formularzu opisujesz bilety, podajesz swoją cenę, adres skąd bilety mogą zostać odebrane oraz numer konta, na które otrzymasz zapłatę.
 b.  Gdy Twoje bilety zostaną sprzedane, otrzymasz powiadomienie e-mailem wraz z instrukcją przesłania ich do Kupującego. Dostępne formy to priorytetowy list polecony lub przesyłka kurierska, wyboru dokonuje Kupujący.
 c.  W ciągu 5 dni roboczych po imprezie wykonamy przelew pełnej zadeklarowanej kwoty za sprzedane bilety na podane przez Ciebie konto. Taka procedura ma na celu zagwarantowanie bezpieczeństwa transakcji kupującym i sprzedającym. Sprzedający mają pewność, że ich bilety zostały opłacone – jest to wymagane do rozpoczęcia realizacji zamówienia. Kupujący ma możliwość w uzasadnionych przypadkach dokonać reklamacji.

2. Jak wyceniać bilety do sprzedania?


Cena biletów powinna być atrakcyjna dla Kupujących. Im niższa cena, tym szybciej uda Ci się sprzedać bilety. Ostateczna cena dla Kupującego będzie powiększona o koszty przesyłki i opłatę za zamówienie wynoszącą 15%. Za sprzedane bilety otrzymasz przelew w wysokości pełnej zadeklarowanej ceny sprzedaży, AleBilet nie pobiera prowizji od Sprzedających.

3. Co zrobić po tym jak moje bilety zostaną sprzedane?


Od razu po sprzedaniu biletów wyślemy do Ciebie wiadomość e-mail informującą o tym jak je przesłać.
 a.  Jeżeli Kupujący wybrał opcję przesyłki priorytetowym listem poleconym, musisz jak najszybciej nadać bilety na poczcie priorytetowym listem poleconym na adres Kupującego. Po wysłaniu biletów zaloguj się do swojego konta, przejdź do Moje konto -> Sprzedane bilety, wybierz wysłane bilety i wprowadź numer listu poleconego. Dzięki temu otrzymasz zwrot kosztu listu w wysokości 7 zł.
 b.  Jeżeli Kupujący wybrał opcję przesyłki kurierskiej zaloguj się do swojego konta, przejdź do Moje konto -> Sprzedane bilety i wybierz datę odbioru biletów przez kuriera. Następnie kliknij przyciski „Otwórz list przewozowy do wydruku” oraz „Otwórz protokół przekazania do wydruku” i wydrukuj te dokumenty. Przygotuj bilety do nadania wkładając je w kopertę, którą przekażesz wraz z wydrukowanym listem przewozowym i protokołem przekazania kurierowi.

4. Czy sprzedając bilety ponoszę koszty przesyłki?


Nie. Jeżeli przesyłka realizowana jest za pośrednictwem firmy kurierskiej, wszystkimi opłatami zajmuje się AleBilet. Jeżeli wysyłasz bilety priorytetowym listem poleconym i wprowadzisz numer tego listu (Moje konto -> Sprzedane bilety), to zwrócimy Ci koszty w wysokości 7 zł wraz z płatnością za sprzedane bilety.

5. Co zrobić, kiedy zrezygnuję ze sprzedawania biletów w AleBilet?


Jeżeli zrezygnujesz ze sprzedawania biletów w AleBilet, zaloguj się do swojego konta, przejdź do Moje konto -> Sprzedawane bilety i naciśnij przycisk „Wycofaj”. Ogłoszenie zostanie usunięte z serwisu AleBilet.

6. Co się dzieje w przypadku odwołania imprezy?


W takiej sytuacji Kupujący ma prawo dokonać zwrotu biletów. Jeżeli z niego skorzysta, bilety zostaną odesłane do Sprzedającego w terminie umożliwiającym mu zwrot biletów w punkcie zakupu.

7. Co jeżeli nie mogę znaleźć imprezy, na którą chcę sprzedać bilety?


Wypełnij formularz zgłoszenia imprezy, jak najszybciej umieścimy ją w AleBilet.



Kupowanie biletów


1. Jak kupuje się bilety w AleBilet?


Kupowanie biletów w AleBilet nie różni się niczym od kupowania biletów w innych serwisach, składa się z następujących kroków:
 a.  Wyszukujesz bilety na interesującą Cię imprezę.
 b.  Dokonujesz zakupu i wybierasz preferowaną opcję dostawy. Dostępne formy to przesyłka priorytetowym listem poleconym lub przesyłka kurierska.
 c.  Czekasz na dostarczenie biletów.

2. Dlaczego kupowanie biletów w AleBilet jest bezpieczne?


AleBilet gwarantuje Ci autentyczność biletów i dostarczenie ich na czas. Możliwe jest to dzięki stosowanym przez nas procedurom:
 a.  Monitorujemy, czy Sprzedający wyśle bilety w wymaganym terminie.
 b.  Współpracujemy z najlepszymi firmami kurierskimi w Polsce.
 c.  Płatność wysyłamy na konto Sprzedającego po odbyciu się imprezy.

Jeżeli nie otrzymasz biletów do 3 dni przed imprezą, napisz do nas na pomoc@alebilet.pl. W przypadku niedostarczenia biletów przez Sprzedającego zrobimy wszystko, aby zapewnić bilety zastępcze w podobnej cenie. Tylko w bardzo wyjątkowych sytuacjach, jeżeli okazałoby się to niemożliwe, zwracamy pełną zapłaconą kwotę.

3. Kiedy otrzymam bilety?


Zamówione bilety zostaną doręczone najpóźniej na tydzień przed imprezą. Często dostawa nastąpi zdecydowanie wcześniej, jednak w wielu przypadkach organizatorzy z opóźnieniem generują i wysyłają bilety. Zawsze gwarantujemy, że otrzymasz bilety na czas przed imprezą. Przed nadaniem przesyłki możesz zmienić adres doręczenia kontaktując się z nami pod adresem alebilet@alebilet.pl

W przypadku wybrania oferty oznaczonej „Ekspresowa wysyłka” bilety będą wysłane najpóźniej 2 dni robocze po złożeniu zamówienia.

Dla dostawy kurierem otrzymasz od nas wiadomość e-mail z numerem przesyłki i przewidywanym terminem dostawy. Dla dostawy pocztą otrzymasz wiadomość z numerem listu poleconego.

4. Z czego składa się ostateczna cena za bilety w AleBilet?


Cenę za bilety określa Sprzedający. Do tej ceny doliczona jest opłata za zamówienie w wysokości 15% ceny biletów, która pozwoli nam pokryć koszty transakcji oraz utrzymania serwisu, a także opłata za dostawę (7 zł dla przesyłki listem poleconym, 19.90 zł dla przesyłki kurierskiej na terenie całej Polski).

5. Czy mogę mieć pewność, że kupuję bilety na miejsca sąsiadujące ze sobą?


Tak, każde ogłoszenie składa są z biletów na miejsca sąsiadujące ze sobą.

6. Czy mam możliwość zwrotu zakupionych biletów w przypadku odwołania imprezy?


Tak, w takiej sytuacji otrzymasz od zespołu AleBilet szczegółowe informacje gdzie i kiedy należy odesłać bilety. Kupującym przysługuje zwrot zapłaconej kwoty za bilety oraz prowizji AleBilet. Zwrotowi nie podlega koszt dostawy oraz odesłania biletów.



Zadaj pytanie


Masz więcej pytań na temat serwisu AleBilet, napisz do nas: pomoc@alebilet.pl



Zgłoś imprezę do AleBilet


Masz bilety, które chcesz sprzedać, ale nie możesz znaleźć imprezy w AleBilet?


Podaj nazwę tej imprezy, jej datę i miejsce, a dodamy ją do AleBilet:

  



Biuletyn AleBilet - aktualne imprezy i najlepsze oferty
Instant SSL Certificate Secure Site

Zaloguj się:

Niepoprawny e-mail lub hasło.
Podaj e-mail:

Podaj hasło:



Zapomniałeś hasło?

Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się »